Wednesday, June 11, 2014

Keukenhof of Holland





Holland dan Bunga terutama Bunga Tulip memang tidak dapat dipisahkan, Kincir Angin juga menjadi ikon pelancongan Holland. Kali ini, saya ingin kongsikan tentang Keukenhof yang menjadi tempat tarikan utama pelancong seluruh dunia.

Keukenhof sebenarnya adalah sebuah Taman Bunga dan ianya dipenuhi dengan pelbagai jenis pokok bunga dari seluruh pelosok dunia yang telah dicarta. Pemandangan sekitar taman ini juga sangat indah kerana ia dikelilingi oleh ladang-landang tulip. 

Para pengujung jika ingin menyaksikan keindahan bunga tulip disarankan membuat perjalanan sekitar bulan Mac - Mei kerana Taman Bunga ini hanya dibuka dalam jangka masa tersebut. Tempoh 3 bulan ini juga menyaksikan berduyun-duyun orang melawat Holland. Namun, cuacanya boleh tahan juga kerana pada waktu itu suhu masih sejuk dalam 8°-13°c dan hujan kerap turun.

Tempat tumpuan pelancong, pastinya anda harus membayar tiket dimana harga untuk tiket untuk orang dewasa dalam 12.00 manakala kanak berumur dari 4-12 tahun sebanyak 8.00. dan ianya dihubungkan dengan Bas dan keretapi. Jika anda datang sebagai pelancong, perkara ini tiada masalah kerana agen anda akan selesaikan semua yang berkaitan... just relax and enjoy your holiday.... namun bagi pengunjung biasa, kita boleh selesaikan perkara ini secara online, tidak perlu beratur dikaunter... :D

Keukenhof juga menyediakan pakej "Kapal Terbang" untuk anda menghayati pemandangan sekitar Keukonhof yang sungguh mengasyikkan, kebiasaannya pelancong asing jarang mengambil pakej ini kerana agen tidak promote kerana ianya memakan masa dan pastinya akan menjejaskan jadual lawatan. 

Owh, sebelum terlupa... Taman Bungan ini sebenarnya berhampiran dengan Schipol iaitu lapangan International Airport, dan kebiasaannya pilot akan melalui kawasan Kuekonhof untuk memberi gambaran yang magnificent kepada anda betapa indahnya Holland seperti yang carian yang anda perolehi dari google.

Yup, rasanya cukup saya cerita tentang Keukonhof, kerana di Holland ni ada beberapa tempat lagi yang mempunyai pemandangan sama seperti Keukonhof iaitu di Leiden dan Eindhoven, kebiasanyannya orang pelancong Eropah je yang lawat tempat ini... namun, kalau ada yang melawat boleh kami aturkan.... just email kepada kami cactuswangi@gmail.com atau sila kunjungi kami di Facebook@Kaktus Wangi.

Antara pemandangan di Keukonhof,















Maklumat lanjut tentang Keukonhof boleh seperti berikut http://bit.ly/NtK7PY dan anda juga boleh hubungi kami di facebook.... Kaktus Wangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...